ProMahasiswa

My photo
MAHASISWA menjadi aspirasi kepada masyarakat dalam merealisasikan Wawasan 2020. MAHASISWA juga merupakan suatu entiti yang memiliki posisi terhormat dalam kalangan masyarakat kerana mereka akan menjadi modal insan yang bakal membangunkan sesebuah negara. Tanpa mahasiswa, maka agak sukar bagi sesebuah negara untuk terus ampuh dalam pelbagai bidang apatah lagi untuk duduk sama rendah, berdiri sama tinggi dengan negara-negara maju. Lantaran itu, mahasiswa menjadi penggerak utama kepada kemajuan bangsa Malaysia. Hal ini bertepatan dengan makna mahasiswa itu sendiri. Mahasiswa merupakan gabungan dari dua perkataan; MAHA dan SISWA. Maha bererti besar dan siswa membawa erti pelajar. Berdasarkan dua patah kata itu, maka dapat ditakrifkan bahawa MAHASISWA bukan sahaja sebagai seorang pelajar yang memiliki fungsi untuk belajar semata-mata, malahan berperanan dalam menggerakkan sesebuah masyarakat dan negara.

Tuesday, January 25, 2011

Raptai Majlis Pertauliahan MPP Prauniversiti 2011

Jam 10.40 pagi bermula raptai bagi majlis yang dinanti-nantikan oleh warga prauniversiti di dewan.Beberapa orang guru prauniversiti turun ke dewan untuk memantau pergerakan raptai yang sedang dijalankan.Raptai dimulakan dengan latihan persembahan yang akan dipersembahkan oleh 21 orang pelajar prauniversiti.
 



Raptai pada hari ini juga diteruskan dengan raptai pertauliahan 14 jawatan tertinggi exco-exco MPP prauniversiti SMK Paya Besar.Ikrar juga dibaca oleh YDP MPP.



Exco-exco MPP berlatih bagi bacaan ikrar.

Yang di-Pertua Majlis Perwakilan Pelajar sedang tekun berbincang bersama guru-guru prauniversiti.

Kami berharap majlis pertauliahan yang akan diadakan pada 26hb Januari ini akan berlangsung dengan jayanya dengan berlangsungnya raptai dan persediaan untuk majlis tersebut,insyaAllah.

No comments:

Post a Comment