ProMahasiswa

My photo
MAHASISWA menjadi aspirasi kepada masyarakat dalam merealisasikan Wawasan 2020. MAHASISWA juga merupakan suatu entiti yang memiliki posisi terhormat dalam kalangan masyarakat kerana mereka akan menjadi modal insan yang bakal membangunkan sesebuah negara. Tanpa mahasiswa, maka agak sukar bagi sesebuah negara untuk terus ampuh dalam pelbagai bidang apatah lagi untuk duduk sama rendah, berdiri sama tinggi dengan negara-negara maju. Lantaran itu, mahasiswa menjadi penggerak utama kepada kemajuan bangsa Malaysia. Hal ini bertepatan dengan makna mahasiswa itu sendiri. Mahasiswa merupakan gabungan dari dua perkataan; MAHA dan SISWA. Maha bererti besar dan siswa membawa erti pelajar. Berdasarkan dua patah kata itu, maka dapat ditakrifkan bahawa MAHASISWA bukan sahaja sebagai seorang pelajar yang memiliki fungsi untuk belajar semata-mata, malahan berperanan dalam menggerakkan sesebuah masyarakat dan negara.

Tuesday, May 24, 2011

Pendaftaran Prauniversiti ( tingkatan 6 Rendah ) tahun 2011

Tarikh : 9 Mei 2011
Hari    : Isnin
Masa Pendaftaran : 8.30 pagi - 2.35 petang

yeayyyy ! kami semua akan mendapat adik - adik baru ( junior ) . 
Akhirnya , kami kene akur yang kami adalah ' kakak & abang ' kepada adik- adik semua .
Apepun , kami sebagai senior mengucapkan selamat datang ke Prauniversiti SMK Paya Besar .
Semoga adik -adik semua dapat menjadi generasi kedua terbaik untuk Sekolah Menengah Kebangsaan Paya Besar  , serta sentiasa menjaga nama baik Prauniversiti SMK Paya Besar .  


Pendaftaran pelajar-pelajar prauniversiti 
telah berlangsung di Dewan Multaqa'.

 Pelajar akan melalui minggu orientasi
selama seminggu.

Guru - Guru Prauniversiti dan Pelajar Prauniversiti  SMK Paya Besar Tahun 2011 mengucapkan selamat datang kepada semua pelajar Tingkatan 6 rendah .

PRAUNIVERSITI SMK PAYA BESAR TOP 3 !

No comments:

Post a Comment